PAŽNJA! Ako sami perete auto, ovih 5 stvari nikad nemojte raditi!

Nestručnim pranjem automobila može se napraviti velika šteta. Da se to ne bi i vama dogodilo, pročitajte koje su najčešće greške, koje su njihove posljedice i kako ih izbjeći:

1. PRANJE KORIŠTENOM SPUŽVOM

Prilikom pranja automobila uobičajeno je da se koristi obična spužva, ali samo za jedno pranje.
Problem: Pri korištenju već upotrebljene spužve u kojoj se nalaze čestice nagomilanih nečistoća od prošlog pranja, rizikujete da ribanjem izgrebete lak na limariji. Isto to desit će se ako perete spužvom za sudove.
Rešenje: Uvijek koristite novu spužvu (najjeftiniju) jer iz stare nikada nećete uspjeti isprati sve čestice pijeska i drugih nečistoća. Umjesto sšužve može poslužiti i meka krpa.

2. ANTIEFEKAT VOSKIRANJA

Ovi tretmani zahtjevaju iskustvo i znanje, jer se greške začas naprave. Zato, ako nikada niste voskirali, raspitajte se kod prijatelja ili poznanika sa iskustvom da vam pokaže i pomogne.
Problem: Farba i lak se mogu oštetiti ukoliko polirate ili voskirate prljave površine, ili ako je automobil na direktnom suncu. Ovaj proces traje i po nekoliko sati, pa računajte na to!
Rješenje: Poliranje i voskiranje obavlja se isključivo na čistom vozilu, u hladu, i to parcijalno kako bi se izbjeglo sušenje ovih pasti na vozilu. Uvijek voskirajte prema uputstvu jer se određene paste i voskovi koriste na drugačiji način jedni od drugih, pa nema generalnog savjeta.

3. OSTAVLJANJE MRLJA NA LIMARIJI

Ako ne želite trajne ožiljke na limariji i to od ptica ili insekata, morate reagovati odmah!
Problem: Kada se ne uklone na vrijeme, ptičji izmet i insekti oštećuju farbu. U najboljem slučaju ostat će svijetle mrlje na laku, dok se u težim slučajevima (kada predugo stoje) može skinuti i lak.
Rešenje: Čim ugledate neku od spomenutih mrlja, odmah je uklonite krpom, vlažnom ili običnom maramicom. Kasnije, osim što ćete se namučiti pri skidanju, morat ćete pribjeći skupim kemijskim sredstvima za čišćenje ovih mrlja.

4. PRANJE MOTORA KOMPRESOROM

Sve više vozača koristi kompresor (voda pod pritiskom) za pranje vozila, bilo da je riječ o pranju na pumpi ili u auto-praonici.
Problem: Pri pranju motorskog prostora kompresorom, voda može oštetiti električne instalacije i kompjuter. Takođe, u toku pranja cijelog vozila, ne usmjeravajte kompresor direktno u rešetku hladnjaka, već perite postrance.
Rešenje: Ako već morate, motor perite u auto-servisu (bez kompresora) ili nabavite poseban antikorozovni sprej za čišćenje motora. Prije pranja motora uvijek zaštitite električne instalacije i sklopove nekim nepromočivim materijalom, a prašinu i lišće usisajte.

5. NJEGOVANJE OGREBOTINA

Koliko samo izgrebanih automobila viđamo po ulicama… Na ove, naizgled male i beznačajne ogrebotine, s vremenom postanu veliki problem, pogotovo ako ogren auto uđe u zimu.
Problem: Ogrebali ste malo branik i riješili to da ostavite da prezimi. Na proljeće ćete ustanoviti da se problem raširio, a štaviše, počela je i blaga korozija.
Rešenje: Ogrebotine i oštećenja farbe morate sanirati prije nego što nastupi hladno vrijeme. U suprotnom, vlaga i industrijska so uticat će na širenje problema. Za sitnije ogrebotine nabavite polir pastu i polirajte, dok one veće sanirajte kod majstora.