klima_automobil_970771084

Kako pravilno održavati klima uređaj u automobilu?

Kao i svaki drugi sistem u automobilu, i klima uređaj traži redovno održavanje. Ovi savjeti će Vam pomoći da produžite radni vijek i olakšate funkcionisanje klime u Vašem automobilu.

Provjerite klima uređaj u Vašem automobilu na vrijeme

Prvi savjet koji Vam možemo dati je da provjerite klima uređaj u Vašem automobilu na vrijeme. Nemojte čekati ljetne vrućine da biste to učinili, nego je isprobajte na proljeće. To će Vam dati dovoljno vremena da otklonite eventualne nedostatke. Uključite klimu pritiskom na dugme A/C, isprobajte da li dovoljno hladi, da li ventilator “duva” na svim brzinama…

Redovno mijenjajte filter

Za pravilno funkcionisanje klima uređaja u vozilu, najvažnija je redovna zamjena filtera klime (ovaj filter se često naziva i filterom kabine, odnosno polenskim filterom). Redovna zamjena filtera bitna je i zbog toga što se u sistemu klima uređaja skupljaju bakterije. Proizvođač svakog vozila je predvidio servisni interval zamjene filtera klime. On obično iznosi 10-15.000 km. Da biste saznali koji je interval zamjene polenskog filtera predviđen za Vaše vozilo, pogledajte servisnu knjižicu, ili konsultujte ovlašteni servis. Kada zamijenite filter, obavezno očistite i kućište u kom se on nalazi od lišća, insekata i ostalih nečistoća.

Dopunite gas u klima uređaju

Ako je klima uključena, ali slabo hladi, najvjerovatnije je u pitanju nedovoljna količina gasa u sistemu. Vremenom mogu nastati mikro oštećenja na cijevima i spojevima, tako da gas može vremenom curiti. Nedostatak gasa se najčešće manifestuje na taj način što se kompresor startuje, ali vazduh koji izlazi iz ventilacionih otvora nije hladan. U slučajevima kada u sistemu nedostaje velika količina gasa, kompresor se neće ni uključiti. Ako je ovo slučaj u Vašem vozilu, morate posjetiti neki od specijalizovanih auto klima servisa, kako biste dopunili gas u klima uređaju. Pri tom, neophodno je provjeriti da li postoji mjesto gdje gas curi i problem otkloniti. Normalno je da se gas u klima uređaju mora dopuniti poslije 4 godine od dana proizvodnje automobila, pa ponovo na svakih 2-3 godine.

Redovno koristite klima uređaj

Ako želite da produžite radni vijek klima uređaja u Vašem vozilu, povremeno uključite klima uređaj. Na taj način će ulje, koje je pomiješano sa gasom podmazati kompresor i poboljšati zaptivanje spojeva i mikro oštećenja na crijevima. Preporuka je da klimu uključujete bar jednom sedmično, čak i kada vani nije toplo. Na modernijim automobilima, ovo ima poente raditi samo kada je spoljna temperatura iznad 5°C, jer kada je hladnije, kompresor klima uređaja se neće ni uključiti.

Isključite klima uređaj prije nego što se parkirate

Nekoliko minuta prije nego što ugasite automobil, isključite klima uređaj, ali ostavite uključenu ventilaciju. Tokom rada klima uređaja, stvara se vlaga na isparivaču, što u velikoj mjeri pogoduje razvoju bakterija, mikro-organizama, buđi… Ako isključite klimu, a ostavite uključenu ventilaciju, ventilator će isušiti isparivač i u znatnoj meri usporiti razvoj bakterija. Dovoljno je da kada prilazite parkingu isključite klimu i ostavite uključenu ventilaciju. Osim raznih bolesti, ovo će spriječiti i pojavu neprijatnih mirisa koji dolaze iz ventilacije.

Dezinfekcija klima uređaja

Ako se neprijatni mirisi iz klime ipak pojave, neophodno je da dezinfikujete sistem. Na tržištu postoji veliki broj preparata za tu namjenu. Najčešći su oni koji su u obliku spreja i u obliku pjene. Budite pažljivi kod oba tipa, i obavezno pročitajte uputstvo za upotrebu.

Odmah reagujte na promjene u radu klime

U slučaju da se javi bilo kakva promjena u radu klima uređaja u Vašem automobilu (npr. čudni zvuci), nemojte je zanemarivati. Što prije posjetite neki od servisa auto klima.

Barica vode ispod automobila

Barica vode ispod automobila dok je uključen klima uređaj nije problem. To je sasvim normalna pojava. Kondenzovana vlaga se pomoću cijevi odvodi sa isparivača.

Vlaga u kabini

Barica vode u autu se može vrlo lako riješiti. Dešava se da se cijev koja odvodi vlagu sa isparivača zapuši, pa se vlaga zadržava na isparivaču i na kraju ulazi u kabinu. Najčešće se skuplja ispod tepiha na suvozačevoj strani.